תקלת EGR לנד קרוזר 2008 דיזל:
בשעה טובה פתרנו תקלת EGR בטויוטה לנד קרוזר שלי שנת 2008 דיזל
הבעיה העיקרית שנגרמת כתוצאה מהתקלה הבלתי נגמרת הזו היא שכל מערך בקרת ההינע הממוחשב של 4x4 לא נכנס לעבודה. מה שמוריד את ביצועי הרכב לרמה מקבילה לסובארו שנוסעת בגרוטראלי.
איני יודע מה בדיוק עבר בראש של מתכנני בקרת המשיכה המתוחכמת שיש ברכב הזה אבל התלות של מערכת העבירות במערכת זיהום האויר דווקא ברכב שטח נראתה לי תמיד מיותרת וטיפשית.
לעצם העניין טיפה הרחבה בנושא שיטות מקובלות לשידרוג העבירות ברכבים שונים:
נקודת המוצא היא שצמיג שאינו צמוד לקרקע יחליק והדיפרנציאל שמחלק את הסיבובים המגיעים לאותו סרן,יעדיף להעביר את כל הסיבובים לאותו גלגל מחליק,כך שהסרן מנוטרל מבחינת עזרה להתקדמות הרכב בדרך.מצב זה מופיע בדרך כלל בהצלבות שאז גלגל אחד נמצא באויר.
ע״מ להתגבר על המכשלה יצרני הרכב יצרו מספר שיטות לנעילת דיפרנציאל ובעלי הרכבים שלא בא להם להוציא כסף גדול על התקנת או תיקון נועלי דיפרנציאל,קנו רתכת וריתכו את גלגלי הסטליטים בתוך הדיפרנציאל וביטלו בכך את פעולתו והשיגו העברת סיבובים מלאה לשני הגלגלים באותו סרן כך שגם אם גלגל אחד באויר,בן זוגו עדיין מסתובב ללא הפרעה ועוזר לרכב להתקדם.
שיטות קיימות של היצרנים
מי שמעוניין בהרחבה שיפנה אלי ואשמח להסביר.
זיכרו שהעבירות של הרכב תלויה בשלושה גורמים- צמיגים,מתלים והכי חשוב נהג שיודע מה לעשות איתם.
נשמח לעזור לכל מי שמתמודד עם תקלה זו.
עוד באתר
מרכז שירות גיל ניב (מודיעין)
שעות וימי פעילות:
ימים א' - ה' : 07:30 - 16:30
יום ו : מחלקת חשמל בלבד 11:30-8:00
מחלקות מכונאות ופחחות סגור
משרד: 08-9241111