אנו עדים לעובדה כי בשנים האחרונות קוטר החישוק (הג׳אנט) המותקן ברכב גדל וגובה הצמיג קטן ורציתי לתת הסבר קצר וחלקי על הנושא.
השינוי בגלגלים צמוד לפיתוח מערכת ESP שהיא מערכת שתפקידה לשמור על יציבות הרכב בדרך.
כאשר אנו מבצעים סטיית הגה גסה או בלימה בסיבוב על כביש רטוב או חולי,הרכב עלול להיזרק מנתיב הנסיעה המתוכנן.
מערכת בקרת היציבות הבסיסית שואבת נתונים על מיקום הרכב במרחב ובקשות הנהג רצוי מול מצוי(למשל סובבנו את ההגה ימינה וחול על הכביש גרם להחלקת חלקו האחורי של הרכב אל מחוץ לרדיוס הסיבוב כלומר החלקנו)מחיישן זוית הגה (רצוי),לעומת חיישן (yahu)המראה מיקום אמיתי (מצוי) של הרכב יחסית לדרך ולמרחב.במפה הצרובה במחשב בקרת היציבות יש תכניות מגירה לארועים כאלו וכאשר חיישן המיקום מזהה כי הרכב אינו עוקב אחרי בקשת ההיגוי של הנהג,המחשב דואג לתקן את המיקום בעזרת מערכת בקרת הבלמים(ABS) ע״י בלימת גלגל אחד או יותר לפי שיקלול נתוני המידע הזורם אליו מהחיישנים הרלוונטיים.אפשר להרחיב את ההסבר עוד ועוד אך נחזור לענייננו שהוא השינוי בגודל החישוק ולעומתו הקיטון בגובה הצמיג.
מהירות התגובה של הרכב להנחיות מחשב בקרת היציבות חייבת להיות מיידית וכאן נכנס עניין גובה הצמיג שככל שדופן הצמיג גבוהה יותר היא נוטה להתעוות תוך מסירת התנועה מהחישוק אל סוליית הצמיג המתחככת בפני הדרך ובעצם,זמן התגובה מתארך בשל עיוות זה ומעכב את תיקון המיקום הנדרש.הגדלת החישוק והנמכת גובה הצמיג עוזרים לפיתרון הבעיה הזו.הסבר זה נוגע בקצה היריעה של אחד מהשיפורים הטכנולוגיים החשובים ביותר בבטיחות הרכב