כמה מילים על מערכת החימום ברכב שלכם.
נוזל הקירור הזורם במערכת הקירור של המנוע מסיע חום מהמנוע אל מצנן הקירור הנמצא בקידמת הרכב וע״י כך גורם לקירור המנוע.אותו נוזל בדיוק זורם גם במערכת החימום של תא הנוסעים ומסיע את החום מהמנוע לרדיאטור נוסף קטן יותר הנמצא בתוך הדשבורד ומפוח הנמצא מאחוריו מזרים אויר דרכו אל פתחי האיוורור המופנים אלינו.האויר הקר,כאשר הוא עובר בתוך הרדיאטור הקטן,אוסף חום ומשליך אותו לעברנו כאשר אנו מכוונים את בקרת האקלים למצב חום.
עכשיו משהו חשוב,היות שמדובר באותו נוזל קירור חשוב להבין שכאשר תהיה נזילה מרדיאטור החימום,בד״כ אל תוך הרכב לרגלי הנוסע או הנהג והיות שמדובר באותו נוזל אשר נמצא במערכת הקירור של המנוע,מן הסתם יחסר נוזל בכל המערכת והמנוע עלול להתחמם כתוצאה מכך.חשוב לדעת כי במקרים רבים כאשר יחסר נוזל קירור במערכת,מד החום עלול לא לתפקד ולא יעלה למצב חום ועד שנבין מה קרה כבר עלול להיגרם נזק בלתי הפיך למנוע.
שימו לב ותהיו ערניים לדברים הבאים שעלולים להיגרם כתוצאה מחוסר בנוזל קירור-
1.מערכת חימום מפסיקה לחמם לפתע.
2. מערכת מיזוג מפסיקה לקרר לפתע.
3. חוסר נוזל קירור כל הזמן.
4.סימני רטיבות בריצפת הנוסע או הנהג.
5.אדים מפתחי האיוורור.
6.תצוגת שעון חום שונה מהרגיל לחום או לקור.
מומלץ לבדוק נוזל קירור לפחות פעם בשבוע!!!
שיהיה לנו קיץ נעים ללא נזקים.