הקשר בין בולם הזעזועים לנוחות הנסיעה והאם הוא רק לנוחות או גם לבטיחות?
ובכן,נתחיל דווקא מהגדרת הבטיחות החשובה ביותר שאומרת כי הקשר של הרכב עם הכביש הוא נקודת המגע של הצמיג ורק כך ניתן להשיג היגוי ובלימה.
משום שנדרשת לפעולות אלה עוצמת חיכוך מסוימת.
כלומר,שבמקרה שהצמיג מנתר על הכביש בגלל מהמורה או בור,בעצם אין מגע של הרכב או יותר נכון של הצמיג בכביש באותו גלגל אחד או יותר תלוי בעוצמת הניתור.
בכל מתלה של גלגל יש קפיץ שדואג לכך שאנרגיית התנודה המגיעה מהדרך למתלה,תיספג בקפיץ ולא ישירות ברכב.
תפקידו של הבולם הוא לרסן את הקפיץ ע״מ שלא ימשיך להיפתח ולהיסגר בעקבות לחץ המכשול וכך ימנע מהגלגל לנתר מפני הכביש כלומר המגע של הגלגל עם הכביש יישמר.
יש להתאים כמובן את עוצמות הבולם והקפיץ כדי להשיג תגובה רכה ונוחה וניתן להבחין בתפיסות עולם של נוחות למשל בין רכב אמריקאי של פעם שהיה מתנהג כמו ספינה בים לבין הקשיחות היחסית של רכב יפני או אירופאי.מסקנה- גם אביזר נוחות ובעיקר אביזר בטיחות!!!