אפליקציות ומיזמים דוגמת אנג׳י,בשנתיים האחרונות אנו עדים לעלייה בכמות המיזמים המאפשרים לנהג להתחבר למחשב הרכב בעזרת אפליקציה סלולרית.
חלק מהאפליקציות מקושרות למוקד ורובן לא.הן מאפשרות לנהג להבין פחות או יותר מה קורה ברכב כאשר נדלקת נורת חיווי כתומה המעידה על כך שמחשב הרכב זיהה תקלה כלשהי באחת ממערכות המנוע,גיר,בקרת יציבות,בלמים וכד׳.
העובדה שהן כולן מקושרות בינהן,כל תקלה העלולה לפגום בבטיחות כלי הרכב או לגרום לזיהום אויר,תדליק את נורת החיווי של מחשב המנוע.לאלו המקושרים לאפליקציית אנג׳י ישנה אפשרות לקבל מידע ממוקד 24/7 על מהות התקלה והמלצה לגבי המשך נסיעה או גרירת הרכב מה כדאי.כ״כ אנג׳י גם יודעת להמליץ על מוסך קרוב וטווח עלות לתיקון התקלה.בד״כ אין במידע המתקבל מהמוקדים מספיק נתונים כדי להסיק מסקנות לתיקון על אף שזה נראה כך בעיני הנהג.
וכאן אתן עצה לנהגים שמופנים או מגיעים עצמאית למוסכים,תארו למאבחן במוסך את התקלה שהרגשתם ואשר לשמה הגעתם למוסך ושתפו אותו באיבחון והנחייה שקיבלתם מהאפליקציה אך תנו לו לבצע את הבדיקה בעצמו ולהמליץ לכם כיצד לנהוג ומה יש לתקן גם כדי שהאחריות על התיקון תעבור לידי המוסך ובעיקר משום שהמידע הניתן ממוקדי השירות הוא בד״כ שיטחי ונלקח משיטת איבחון(OBD) שמקורה בתקנון בינלאומי לשמירת איכות הסביבה ומניעת זיהום אויר.
כדי להתביית על התקלה הנכונה יש לבצע בדיקות נוספות הכרוכות כמובן בעלות נוספת אבל בסופו של דבר הן ממקדות את התיקון וחוסכות את אי הנעימות של עלות כפולה העלולה להיגרם מהחלפת חלקים מיותרים משום שזה מה שהבין הנהג מהאפליקציה והורה למוסך להחליף ומסתבר שהתקלה דומה אך פתרונה שונה והתיקון כרוך בהחלפת חלק אחר שהוא מן הסתם בעלות שונה.כך למשל p0301 היא לא בהכרח תקלת הצתה כמו ש p0134 לא בהכרח גוררת אחריה החלפת חיישן חמצן.היתרון הגדול ביותר של האפליקציות האלו בא לידי ביטוי בעיקר,כך לדעתי,כאשר הן ממליצות לנהג אם מותר להמשיך בנסיעה או לא וזאת כדי לצמצם אפשרות של נסיעה לא בטוחה או נזק כספי מצטבר וכמובן מאפשרות הצצה לעולם עלום של טכנולוגיה מתקדמת ברכב.